Вивчення геометрії в старшій школі є більш складним процесом у порівнянні із вивченням планіметрії, оскільки для ефективного засвоєння матеріалу учні повинні володіти просторовою уявою, вміти обґрунтовувати процес розв’язання з використанням аксіом та теорем стереометрії, які є більш складними, ніж у середній школі. Таким чином, необхідно прикладати максимум зусиль при навчанні учнів в 10-11 класах і організовувати викладання матеріалу найбільш оптимальним шляхом.
На сучасному етапі розвитку освіти все більшу увагу привертають методи активного вивчення матеріалу. Кожен з цих методів має свої недоліки та переваги, тому вчитель сам, виходячи з особливостей класу, конкретного матеріалу та свого бачення викладу теми обирає необхідний метод.
Одним з видів методів активного вивчення матеріалу є метод проектів.
Даний метод полягає у роботі групи учнів над конкретною темою, яка полягає у знаходженні інформації з даного питання, аналізу даної інформації, вибір інформації, яку необхідно розповісти та способу демонстрації знайденого, презентація роботи групи над темою та обговорення наслідків роботи.
В курсі геометрії 11 класу досить цікавим є розглядання правильних многогранників та комбінацій просторових фігур. В підручнику з геометрії О.В. Погорєлова, який найбільше використовується в школах, інформації по даним темам недостатньо. У зв’язку з цим учням може стати цікаво знайти більше по цім темам. Тому актуальним буде вивчення цих тем по методу проектів. Застосування даного методу при вивченні правильних многогранників та комбінацій фігур сприятиме зростанню зацікавленості учнів у вивченні геометрії, в процесі побудови комбінацій просторових фігур для представлення результатів роботи групи в учнів сформується добра просторова уява, оскільки саме комбінації фігур є найбільш складними для представлення учнями. Крім цього, підготовка до презентації та сам процес обговорення виховує в учнів навички ораторського мистецтва, вмінню обґрунтовувати та захищати власні міркування. З іншого боку, учні, які не приймали участь у роботі групи, теж будуть активно приймати участь у презентації, оскільки вони матимуть можливість висловити своє бачення даного матеріалу, щоб вони зробили, якщо працювали над обраними темами. Тому метод проектів розкриває можливості не тільки тих, хто працює над розв’язування проблем, але й у тих, хто заслуховує результати їх роботи.
Отже, в практиці викладання стереометрії доцільним є використовування методів активного вивчення матеріалу, зокрема, методу проектів, який сприяє активному розвитку особистості, її індивідуальних навичок та вмінь.
Немає коментарів:
Дописати коментар