Науково-дослідницька діяльність учнів ліцею як складова інтеграційного навчання "ліцей - вищий технічний навчальний заклад"

Сучасні проблеми гуманізації та гармонізації управління. Матеріали 10-ї Міжнародної міждисциплінарної науково-практичної школи-конференції. / Х. Українська Асоціація «Жінки в науці та освіті», Харківський національний університет ім. В.Н.Каразіна. 2010 – 368 с. (с. 192-193)

УДК 371.315

В Концепції загальної середньої освіти наголошується, що одним із завдань освіти є становлення в учнів цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво, оволодіння засобами пізнавальної і практичної діяльності.

Однією з фундаментальних закономірностей розвитку людського пізнання є нерозривний зв’язок у пізнанні. Розвиваючим навчання є лише тоді, коли воно спрямовано на активізацію мислення учнів, на формування в них здатності самостійно, або в співробітництві з іншими добувати знання.

Взаємопроникнення шкільних та вузівських форм та методів навчання, вимог до учнів дає змогу направити розвиток їх особистості не тільки на перспективу взагалі, але й на дуже важливу для учнів ліцею – успішність навчання в ВНЗ та науково-дослідну роботу.

Мета навчальної діяльності – це розвиток самої людини. В старших класах учні переймаються проблемою особистісного та професійного самовизначення. В цьому віці учень вперше замислюється вже не стільки про своє місце серед товаришів, скільки про своє місце в суспільстві. Через це змінюється ставлення до навчання, розуміння значення мети навчальної діяльності. В цей період важливо, щоб учні зрозуміли, що розвиток особистості може відбуватися тільки за умови їх власної активності.

Метою роботи Харківського регіонального ліцею автомобільно-дорожньої галузі Харківської обласної ради є підготовка здібної молоді для Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. Саме тому в навчальній діяльності нашого закладу велику увагу приділяють розвитку творчого потенціалу учнів для формування в них здібностей майбутніх науковців.

Наявність в варіативній частині навчального плану ліцею спецкурсів для кожної спеціалізації майбутнього факультету університету сприяє залученню ліцеїстів до наукової та дослідницької роботи під керівництвом провідних фахівців університету. Як наслідок наукового співробітництва ліцеїстів та провідних вчених ХНАДУ є участь ліцеїстів у Малій академії наук м. Харкова.

В своїй діяльності для організації науково-дослідницької роботи ліцей керується наступними нормативними документами:

  1. Положенням про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри та конкурси – захисти фахової майстерності.
  2. Наказом Головного управління освіти і науки Харківської облдержадміністрації №613 від 12.11.96 «Про вдосконалення діяльності Харківського територіального відділення Малої академії наук і наукових товариств учнів України»
  3. Положенням про Ліцейське наукове товариство, в якому закріпленні завдання ЛНТ, зміст і форми роботи, права членів товариства, керівні плани ЛНТ, матеріальна база.

В діяльності Ліцейського наукового товариства завжди приймає участь багато учнів у різних відділеннях: економко-математичному, техніко-технологічному, природничо-науковому та історико-філологічному. Наслідком цієї роботи стали переможці обласних етапів конкурсів-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН.

Немає коментарів:

Дописати коментар