Пошук матеріалів

Дослідницький підхід до навчання математики у ВНЗ

Дванадцята міжнародна наукова конференція імені академіка М. Кравчука, 15-17 трав., 2008 р., Київ: Матеріали конф. – К.: ТОВ «Задруга», 2008, 420 с. – Укр., рос., англ. (с. 327)

У державних вимогах до підготовки учнів зростає роль уміння здобувати інформацію з різних джерел, передбачається реалізація завдань дослідницького характеру. Дослідженнями психологів встановлено, що просте повідомлення знань, передача прийомів та способів розумової діяльності не розвиває творчої особистості. Це викликає необхідність передбачити у педагогічних ВНЗ підготовку кадрів, які здатні розвити в учнів навички дослідницької діяльності.

Одним з шляхів активізації мислення студента можна назвати проблемне навчання, зокрема дослідницький підхід. Основною відміною дослідницького методу від всіх інших є те, що студенти самі, без допомоги викладача, формулюють та розв’язують проблему.

В умовах проблемного навчання засвоєння нових знань і формування нових способів діяльності проходить через розв’язування проблемних задач.

Використовуючи нові знання одразу для розв’язування задач, можна добитися кращого засвоєння змісту теми. По мірі оволодіння методами наукового мислення студенти отримують можливість пройти всі етапи наукової діяльності: дослідження проблеми, складання плану пошуку розв’язання проблеми, побудова гіпотези, знаходження способу перевірки, спостерігання, фіксація фактів, порівняння, класифікація та узагальнення фактів, доведення та висновки. Істотними рисами такої діяльності є те, що у студентів вироблюється дослідницька активність та присутнє самостійне отримання знань.

При дослідницькому підході лекція повинна включати в собі не лише конкретну інформацію, але й матеріал, який спонукає до дій.

Одним з шляхів організації дослідницького підходу є застосування новітніх технологій навчання. Основна мета застосування даних технологій: підготовка учнів до життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства.

Література
  1. Васьков Ю.В. Педагогічні теорії, технології, досвід (Дидактичний аспект). – Х.: Скорпіон, 2000. – 120 с.
  2. Вергасов В.М. Активизация мыслительной деятельности студента в высшей школе. – Киев: Вища школа. Головное изд-во, 1979. – 216 с.
  3. Освітні технології: Навч.-метод. посіб. /О.М. Пєхота, А.З. Кіктенко, О.М. Любарська та ін..; За ред. О.М. Пєхоти. – К.:Видавництво А.С.К., 2003. – 255 с.
  4. Співаковський О.В. Підготовка вчителя математики до використання комп’ютера у навчальному процесі. //Комп’ютер у школі та сім’ї, №2, 1999. С. 9-11
  5. Активні форми навчання студентів: Методичні рекомендації. / Склали Г.А. Цвикальська, О.В. Малий. – К.: РУМК, 1990. – 32 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар